Wednesday 30 December 2020

Буркани за щастие

В началото на тази, както се оказа по-късно, странна, непредвидима, объркана година, когато още не знаех, че ще бъде такава, прочетох някъде и ми хареса идеята за буркан за щастливи неща. Всеки път, когато нещо много хубаво се случи в живота ти, го записваш на листче и го пускаш в буркана. В края на годината отваряш буркана и си четеш всички тия хубави неща, някои от които дори си забравил.

Хареса ми идеята, но после някак се отказах от нея. Сега, когато вече знаем каква странна, непредвидима, объркана година ни се случи, съжалявам, че не я осъществих. Вместо това, един невидим буркан за лоши неща се препълни - новини за отишли си приятели и познати, разочарования от хора, които съм мислела за красиви и умни, отменени пътувания, празен офис, прекалено много гледки през прозореца и писма, започващи със „съжаляваме, но…“. Всеки има в къщата си един такъв буркан и няма търпение да дойде първи януари, за да го изхвърли.

Въпреки това, въпреки това, и невидимият буркан с хубави неща съществува и е още по-пълен. В моя има едно слънчево пътуване в Италия през февруари под носа на пандемията; едно завърнало се у дома момиче, с което дойде пролетта; приятели, с които пишем книга за нашето детство; децата ми, които издържаха изпити и получиха повишение; завръщането ми вкъщи, дните ми с мама и татко, изкачването на български планини, оглеждането в български езера, топлите български вечери със светулки и вятър от юга; дълъг път с кола през Европа към нови езера, нови морета, нови градове с каменни улички; слънчеви белгийски гори и реки през септември; неотменени празници и приятели, намерили начин да кажат, че ме обичат; хартиени писма, акварелни рисунки и рекорден брой книги, прочетени за една календарна година. Всеки има в къщата си един такъв хубав буркан и може да прекара последните часове от тази странна, непредвидима, объркана година да си го разгледа.

Сред добрите неща на лошата 2020 година беше и това, че тя придаде смисъл на толкова много думи, които нехайно използвахме досега. Като тези да сме живи и здрави. Сега наистина знаем какво означават.

Нека с тях отворим буркана на 2021.





No comments:

Post a Comment