Thursday 5 February 2015

ЗА ИЗБОРА И ГЕРДАНЧЕТАТА


Тази сутрин, докато се приготвях за работа, ми се случи нещо много тривиално, което аз обаче разчетох като знак - вероятно защото съм в такъв етап, че чакам нещо да се случи, искам да се намеся и в нетърпението си се опитвам да правя списъци с положителните и отрицателните страни на всяко развитие.

Тази сутрин се чудех кое герданче да избера измежду две подходящи по различен начин герданчета. Отидох в банята, за да се огледам кое как стои на дрехите, които съм си облякла днес. И точно тогава едното герданче се скъса. Разноцветните камъчета се пръснаха навсякъде, събрах ги в кутийка и си сложих другото, което беше останало здраво. Изведнъж дилемата беше решена от само себе си и беше време да тръгвам за работа.

И тогава изведнъж си помислих, че това е не просто скъсано герданче, а знак. И че трябва да се успокоя, защото в крайна сметка винаги става това, което трябва да стане. Че изборът намира мен, а не аз правя избора. Че всичко, което се случва, е хубаво, защото се е случило, когато и защото трябва.

А скъсаното герданче мога да нанижа наново. Вероятно няма да успея да повторя същата подредба на мънистата; вероятно ще се получи ново герданче, което на свой ред изборът ще предпочете пред някое друго също подходящо по различен начин герданче.

Никога няма да разберем какво е щяло да случи, ако се беше случило нещо друго. Затова пък винаги ще знаем колко хубаво е това, което ни е избрало.

Та така, да си носим герданчетата, момичета, и да бъдем щастливи!

No comments:

Post a Comment